Bibliotecă

Responsabil departament:

RĂȘCHITORU CRISTINA

Atribuții

  • Asigura completarea colectiilor bibliotecii cu lucrari din productia editoriala curenta si de retrospectiva, prin achizitii,donatii,transfer,abonamente, sponsorizari si alte surse
  • Prelucreaza biblioteconomic (descrierea ISBD si clasificare) colectiile bibliotecii si organizeaza pe destinatii;
  • Organizeazä colectiile dupä criteriul sistematico-alfabetic;
  • Intocmeste periodic evidenta globala si individual a publicatiilor prin completarea registrului de miscare a fondului si a registrului inventar si statistica oficiala anuală;
  •  Elaborează liste bibliografice sau bibliografii tematice la cerere sau din proprie initiativa pentru sprijinirea procesului de învațământ,cercetare si productie;
  • Organizeaza, pe baza programului de activitate anual,manifestari culturaleducative in colaborare cu scoala,biserica, fundatii culturale etc. precum si activitati specifice de comunicare a colectiiior,vitrine,expozitii, dezbateri, expuneri,prezentari de carte etc.;
  • Ia masuri pentru pastrarea integritatii fondului de publicatii si recuperarea valorica a lucrarilor distruse sau nerestituite de cititori
  •  Participa la arhivarea documentelor
  • Achizitionarea fondului de carte
  • Gestionarea eficienta a sistemului Biblionet
  • Inventarierea periodica a fondului de carte
  • Se preocupa de constituirea fondului de carte.
  •  Imprumut la domiciliu,sala de lectura,de referinta si care fac parte din patrimoniul cultural national (daca este cazul);
  • Organizeazä cataloagele alfabetic si sistematic si de personalitäți locale si menține la zi;
  • Realizeaza evidenta zilnica a cititorilor si a cartiior difuzate;
  • Asigura popularizarea scrisa,orala si vizuala a colectiiior si serviciilor bibliotecii pentru public: (orar,pliante,panouri pubiicitare etc.)
  • Studiaza necesitatea si propune infintarea unor puncte de imprumut mobile in sateie apartinatoare comunei;
  • Isi perfectioneaza pregatirea profesionala teoretica prin studierea legislatiei in vigoare si isi insuseste deprinderile practice necesare executarii unei functii publice;
  • Indeplineste orice alte atributii stabilite de Consiliul local,primar,viceprimar sau secretar precum si cele rezultate din actele normative in vigoare
  • Colaborarea cu institutiile si autoritatile locale, judetene, nationale
  • Intocmirea documentelor referitoare la fondul de carte
  • Mentinerea fondului de carte
Skip to content